Základné spôsoby validovania
Vak + emócia
Technika kedy sa snažím ,,parafrázovať emóciu“ cieľom je dať klientovi najavo že ho počujete / vnímate aby nemal dôvod pridávať intenzitu.
Môžem využiť slová ako: vidím, cítim, počujem, vnímam…
Normalizovanie
Dávam najavo že klient nie je ,,nenormálny“ práve naopak že ide o bežnú riešiteľnú situáci.
Môžem využiť slová ako: je to normálne, je to bežné , občas sa stáva
Oceňovanie / poďakovanie
Cieľom je zobrať vietor ,,z plachty“ a vybudovať partnerstvo kedy je aj vaše sebavedomie v bezpečí
Môžem využiť slová ako: som rád, cením si, našťastie, ďakujem, oceňujem …
Pozvanie do diskusie
Cieľ I. je zobrať vietor ,,z plachty“ a vybudovať partnerstvo kedy je aj vaše sebavedomie v bezpečí
cieľ II. Pustiť ventil nech vybuble no nie na vás
Premostenie /prerámcovanie
Cieľom je premostiť na riešenie a na základne námietky / negatívnej reakcie sa dostať v diskusii ďalej a netancovať na mieste
Individuácia/ individualizovanie
Cieľom je uzatvoriť diskusiu ak niečo porovnáva a danej situácii to nevedie ku riešeniu ktoré Vás posunie vpred …
@porovnávanie konkurencie, útočenie na to ž e niekde je to lepšie, dožadovanie nastavenia ako m á niekto v jeho okolí
Nádej
Cieľom je u klienta zanechať pozitívny náboj, a pozitívny odkaz v lepšiu budúcnosť aj v prípade pokiaľ ho neviem aktuálne vybaviť ku spokojnosti …
O.k. stav
Cieľom je počas rozhovoru overovať či ideme dobrým smerom a je to pre klienta o.k .