Námietky a náročné situácie na telefóne pre Dôvera z. p. a.s.
O kurze
Štýly riešenia konfliktov, správanie ľudí v konflikte:
1)útok – konfrontačný (konkurenčné) štýl: agresívne, silové, konfrontačné riešenie, súperiaci štýl, boj, „kto z koho“, ide len o to zvíťaziť, presadiť si svoje (musí vynaložiť veľa energie, sily, do budúcnosti ťažko udržateľné riešenia)
2)útek prispôsobivý, adaptačný štýl: – pasívny ústup, žiadny zisk, ale tiež žiadny konflikt, jedinec sústredený iba na udržanie dobrých medziľudských vzťahov
3)nulové riešenie , únikový štýl: – popretie konfliktu, „kto nič nerobí, nič nepokazí“, ale často sa smeje, raduje z víťazstva niekto tretí
4)kompromis , kompromisný štýl: – každý čiastočne ustúpi, podľa hesla: „daj a ber!“, mala by byť rovnováha, bohužiaľ väčšinou vnímaná strata než výhoda polovičného zisku
5)dohoda – kooperačný (integračný) štýl: – vyjednávaním nájsť riešenie, ktoré je obojstranne výhodnejšie ako kompromis, berie sa maximálny ohľad na vzťah a potreby oboch strán, ktoré je nutné poznať a preto je treba vyjednávať
ktorý je ten tvoj?
Obsah kurzu
úvod do náročnej situácie _ typológia a komunikácia
-
05:18
-
10:29
-