O lekcii
Net Promoter Score je základným hodnotovým parametrom spokojnosti zákazníkov. NPS meria nadšenie zákazníkov z produktu a ochotu ho zdieľať. Všetko pomocou jednoduchej otázky: „Na stupnici od 1 do 10, ako je pravdepodobné, že by ste tento výrobok/spoločnosť odporučili svojim priateľom alebo kolegom?“
- Promotéri hodnotia 9 až 10 bodmi. Sú to ambasádori značky. Milujú vašu značku, hovoria o nej všade, kam prídu, je pevnou súčasťou ich životného štýlu. Inými slovami, v očiach promotérov máte najväčšiu možnú dôveru v značku.
- Neutrálni hodnotia 7 až 8 bodov. Značku aktívne nepropagujú bez ohľadu na to, či majú pozitívnu alebo negatívnu skúsenosť. Nezahŕňajte ich do výpočtu NPS, ale nemali by upadnúť do zabudnutia. Neutrálni sú veľmi blízko k tomu, aby sa zmenili na propagátorov ( stačí jeden alebo dva body). Preto sa oplatí premýšľať o tom, ako si získať aj ich srdcia.
- Kritici sú používatelia s hodnoteniami 6 a menej. Sú pre značku najnebezpečnejší. Nepodporujú ho aktívne, majú veľmi nízku lojalitu. V extrémnych prípadoch sa dostanú k verejnej kritike.